Jag vill inte undanhålla er dess tänkvärda innehåll, utan ger härmed en inblick i den hypereffektiva, patientvänliga sjukvård som bedrivs i Sverige idag. Inte undra på att Landstingsskatten inte räcker till. Riktigt ilsk kan man ju inte bli över saken, utan mera full i skratt!
"Jag var i väg till XXXX vårdcentral i går och mätte mitt blodtryck, och till min glädje så ligger mitt tryck nu på 120/70 vilket jag känner mej riktigt nöjd med. Det var den sista tabletten som fixade till det hela så nu verkar det vara helt okey med den biten.
Jag tänkte att när jag ändå var på XXXX Vårdcentral så skulle det passa perfekt att förnya ett recept på Voltaren, men tror du att det gick då?
Nej, nej, nej, sa sköterskan, du måste gå hem och ringa hit till vårdcentralen, för vi jobbar inte med recept direkt mot patienter, utan du måste gå hem och ringa!
Efter några fruktlösa protester så insåg jag att det bara var att kila hem och ta telefonen och ringa.
När sedan samma sköterska svarade i telefon så var det helt plötsligt inga problem med receptet, utan det hela gick smärtfritt och helt utan problem.
Ja det är väl bara att rätta in sej i leden och inse att vanlig logik och sunt förnuft saknas helt och hållet, i varje fall på XXXX Vårdcentral. SUUUUUCK!"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar