Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

tisdag 23 juni 2009

Sandlådefascismen...


Läs artikel i DN...

Läs artikel i SvD...

...tar sig allt mer bisarra uttryck. Det förefaller som om ledarskapet i Iran under lång tid har studerat andra länders beteenden och till slut bestämt sig för att försöka imitera idioterna i Nordkorea, vilka mullorna, med flera, uppenbarligen funnit vara exceptionellt intelligenta, internationellt framgångsrika, lagom humanistiska, lagom fria från förföljelsemani och till sist, rena rama sällskapsmänniskorna.

Det låter ju ungefär likadant från Nordkorea som från Iran, så nu har vi åtminstone två länder vilkas ledarskap möjligen, men troligen och förhoppningsvis inte, skulle platsa i en svensk sandlåda.

Jag hyser gott hopp om att vilken femåring som helst skulle skicka hem dom på grund av personlig omognad, alltför långt gången stupiditet, för mycket aggressivitet och alltför många bokstavsdiagnoser.

Troligen skulle dom bli utkastade tillsammans med Robert Mugabe som ju lider av exakt samma åkommor.

Ja ja, man kan vara sarkastisk, men olyckligtvis är det inte ett dugg roligt.

Människor förtrycks i båda dessa skurkstater, människor mördas här, stenas där, lemlästas, hotas, förtrycks och skändas i varje tänkbart avseende.

FN:s deklaration om mänskliga rättigheter existerar inte i dessa stater. Det gör inte rättigheterna heller.

Sinnessjukt paranoida patriarker lägger våldsamma summor på utvecklandet av atomvapen medan medborgarna svälter och lider under skräckväldet.

Jag hyser inget eller ringa hopp om att läget kommer att förbättras under överskådlig tid.

Boten heter troligen demokrati, men jag ser inga tecken på att ett demokratiskt styrelseskick ens tillnärmelsevis är i antågande i något av dessa två länder.

Det är synd om människorna i Iran och i Nordkorea. Dom borde döda sina ledare och börja om på nytt.

Men så blir det nog inte. På ett tag i alla fall. Men man kan ju hoppas...


Läs artikel i DN...


Läs artikel i SvD...



Tja, det blir bara värre och värre. När jag läser detta, känner jag mig nödd och tvungen att till och med hålla med mig själv, avseende ovanstående litania.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Allt som glimma är inte guld, globalisterna i väst har sedan länge viljat fälla Iran. Just nu passar det sig inte med invasion pga Irak så kan kör samma knep som så många gånger tidigare i historien (se div 68 revolutioner) för att fälla deras ledare.

Anonym sa...

man borde döda dig din jävla pedofil!

Lars G. Göransson sa...

Hehe...

@ Anonym (2)

Jaha, så nu har man gått sta och blivit utnämnd till pedofil på gamla dar.

Min fru kallar mig för en jävla stofil, men det är väl inte det du menar?

Hon säger också att jag har uppnått högst samma mognadsnivå som en fyraåring, men det kan väl heller inte betecknas som pedofili?

Hmmm...

Äsch, du är nog bara en fascistoid liten fjant som är lite sjuk i lilla huvudet.

Du verkar inte så värst smart heller. Om du nu vill döda mig, så föreslår jag att du tränar på dig själv först.

Lyckas du med det så är det fritt fram...