Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

fredag 15 maj 2009

Vi har inte samma mål...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2900351.svd

http://www.dn.se/nyheter/politik/mp-sagar-regeringens-klimatpolitik-1.867158


...för åtminstone mitt mål är att Miljöpartiet helt ska åka ut ur Europaparlamentet, inte att de ska gå från ett till två mandat.

Peter Eriksson och hans gelikar är bara en uppsättning mantrarabblande miljöreligiösa fundamentalister med exakt samma psykologiska profil som vi finner iklädd turban, skägg och kalaschnikov invid vilket nystenat fruntimmer som helst i Afghanistan.

Han, Wetterstrand och de andra klimatångestkolporterande och hysteriskt petroleumhatande predikanterna i partiet, pressar fram verkningslösa men vanvettigt dyra åtgärder, som får vanligt folk att gå på knäna i ekonomiskt hänseende. Det sker utan några som helst godtagbara vetenskapliga bevis för den så kallade "klimatuppvärmning" som de utmålar som ett fasansfullt och apokalyptiskt spöke och ett redan nästan fullföljt Armageddon.

Än har jag inte sett ett enda trovärdigt belägg för att den lilla temperaturökning vi kan notera skulle bero på annat än naturliga variationer och cykliska förlopp som vi människor totalt saknar både överblick och kontroll över.

Det är som vanligt i politiken. Man pläderar för förbud på ett sätt som får en genomsnittlig iransk Mulla att te sig som en amfetaminhög tokliberal, och tar på lösa grunder till kraftfulla ekonomiska åtgärder som, i flera avseenden än bara det ekonomiska, kväver befolkningen, minskar människornas frihet och livskvalitet, avfolkar landsbygden och saboterar företagsamhetens försök till utveckling och jobbskapande.

Tyvärr så faller de andra stollarna i de andra partierna hela tiden undan, ger efter för miljöpartiets ramaskriande åsnor och faktaföraktande men trosvissa seloter och miljömissionerande minkfarmsmolesterare.

Om en dåre pratar strunt så blir inte dåren en vis man som talar klokt, bara för att det står en dåre till bredvid, eller ett tusen för den delen, och håller med!

3 kommentarer:

Shi Tao sa...

Först blev jag avundsjuk på dig.

Jag tänkte: vad skönt det skulle va om jag också kunde vifta bort världens vetenskapsråd och inbilla mig att jag kunde köra så mycket bil, äta så mycket kött och köpa så billig elektricitet som möjligt.

Men sen slog det mig att det skulle bli så pinsamt efteråt, så nu är jag inte avundsjuk längre.

Lars G. Göransson sa...

"vifta bort världens vetenskapsråd och inbilla mig att jag kunde köra så mycket bil, äta så mycket kött och köpa så billig elektricitet som möjligt."

Jaså, var det det jag gjorde? Det var som fan!

Anonym sa...

Men visst är det ju så att om man bortser från temperaturökningen finns det ju inget som egentligen är dåligt med bensin! Eller?