Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

lördag 23 maj 2009

Egendomligt att Lundby-Wedins...




http://www.dn.se/nyheter/sverige/fackbasar-later-makar-bo-gratis-1.871976

...okunskap om regler och lagar alltid ger ett för henne positivt resultat.

Att hon inte kan läsa protokoll och ofta inte heller vet vad hon har deltagit i för beslutsprocesser, samt resultaten av dem vet vi ju redan, men det är allt en liten nyhet att hon och dom andra kompetensfullkomliga pamparna inte kan dom mest elementära reglerna för tjänsteresor heller.

Ska vi nu tvingas bevittna ännu en seg omgång av "det hade jag ingen aaaaning om!" och "guuud, vad det är synd om mej!" eller ska LO-medlemmarna äntligen utestänga henne från tillgången till köttgrytorna?

Uppenbarligen är det inte nog med våldsamt höga löner, oförtjänta arvoden och andra förmåner för dessa evigt "oskyldiga" med massor av rättigheter men inga skyldigheter.

De måste uppenbarligen också spä på med ett fiket och sniket småfiffel för att komma över lite av också skattebetalarnas slantar - försäkringstagarnas och LO-medlemmarnas dylika har dom ju redan försett sig av.

Näe, pys iväg nu Wanja! Om inte för annat, så i alla fall för att vi ska slippa dina eviga och föga trovärdiga bedyranden av typen "För det första så var det inte jag, för det andra så var det inte meningen, för det tredje så lovar jag att aldrig göra om det!"

Jag betvivlar att, i hennes fall, ett enda av dessa tre påståenden skulle, ens teoretiskt, kunna vara sant.

5 kommentarer:

Kalle sa...

Erik Blatte sa...
Jag sätter en hundring på att Wanja och Mona har avgått inom 2 veckor. Någon som sätter emot?
Permalänk | Anmäl Av: Erik Blatte, 2009-05-10, 19:27

Uppenbarligen hade jag fel.

den 23 maj 2009 12:33

Fairymary sa...

Hur många män ser det som fullständigt naturligt att en hustru ska följa med på tjänsteresor??? Och när har kostnaden för flygstol och boende ifrågasätts vad gäller "hulda makor"?

Anar jag genus-bias här?

Lars G. Göransson sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Lars G. Göransson sa...

Du får ana vad fan du vill, men jag har för mig att Sture Nord är karl, eller åtminstone av mankön.

Men Wanja är hans "chef" och ska ta det största ansvaret...

Anonym sa...

Fairymary, nu chansar du vilt. Representations- och ersättningsreglerna är tämligen klara. Om du har något konkret exempel på att företag A betalat flygstolen åt hustru B utan omsvep så berätta!

Att bara dela ut missriktade rallarsvingar i könskriget är patetiskt.