Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

torsdag 30 april 2009

Det går bra för Piratpartiet...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2820487.svd


...och det är givetvis helt rätt i alla avseenden. Den sittande majoriteten i riksdag och regering har förverkat allt förtroende, i alla fall mitt, och är närmast att betrakta som landsförrädare, i alla fall i mina ögon.

Oppositionen med Mona Sahlin i spetsen, de miljöreligiösa talibanfjollorna i MP och en Lars Ohly, som i och för sig är vettig, men som har en jättekader dårfinkar bakom sig, är inte något smakligt alternativ alls. När t ex Sahlin satte sig i TV och gullade med den individ som är världens mest intelligenta och allra mest kunniga och allra mest skärpta och som har världens högsta arbetskapacitet, men som ändå inte har en aning om vad hon fattar för beslut, ergo; Wanja Lundby-Wedin, så var måttet rågat för mig.

En idiot är en idiot även om en annan idiot garanterar hans eller hennes förträfflighet!

Varför Piratpartiet? Tja, vad ska man välja annars? Nassarna i SD? Nä tack! Kalle Anka-partiet? Näe, signalen blir inte tillräckligt tydlig!

Stanna hemma då? Näe, då säger dom dumma svinen bara att dom inte "lyckats nå ut" till puckona i väljarkåren med sina "budskap". *(återkommer till detta nedan!) Rösta blankt? Samma sak där!

Alltså; Det blir Piratpartiet för min del!

* Det stora problemet är ATT dom har lyckats nå ut med sina budskap, men det är troligen inte de budskap de vill ha spridda!

Låt mig ge några exempel;

Solidaritet är något som en enfaldig partiledare visar mot en korkad fackapa i blåsväder!

Lojalitiet är något som man känner med de andra i privilegiefrälset!

Ekonomi och fördelningspolitik är något som privilegiefrälset bedriver internt!

Korv är vad det dumma svenska folket gott kan äta ihjäl sig av, medan nomenklatursvinen matar sig proppmätta med delikatesser som de betalar med stulna skattepengar!

Jaja, visst är jag förbannad! Jag kan ge fler definitioner, men orkar inte. Jag måste hinna med att skriva lite åt Piratpartiet också...

Inga kommentarer: