Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

onsdag 3 juni 2009

Skum grej!



http://www.dn.se/sthlm/finansministern-angripen-i-garage-1.882403

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2999917.svd

Anders Borg har alltså blivit angripen i ett garage. Det står så i artikeln så då har väl polisen konstaterat det. Av en man. Men han hejdades innan han hunnit gå till fysiskt angrepp. Av en chaufför. Detta angrepp har fått Säpo att ändra rutinerna.

Jaha ja.

Sedan konstateras att mannen, ja han som angrep Anders Borg alltså, INTE är misstänkt för något brott!

Ja, jag betvivlar inte att han är att betrakta som oskyldig, det är inte det. Men har han möjligen blivit utsatt för ett dylikt?

Frågan är vad ordet angripa betyder i detta sammanhang?

Är det t ex ett angrepp att skrika "Tack så jävla mycket för att mina ungar får svälta bara för att jag har mist jobbet, din förbannade svinpäls!"?

Ja, jag vet inte. Det här osar rutten katt och är en av de konstigaste, dunklaste och, möjligen, mest onödiga nyhetsartiklar jag någonsin sett...

Någonting har ju hänt. Men ingenting.

Är det något som det är meningen att vi inte ska få veta - t ex vad "angreppet" egentligen handlade om?

Äsch...

Men nyhetsartiklar som ger upphov till fler frågor än dom besvarar bör ratas i nyhetsvärderingen - åtminstone till dess att upphovsmannen, i detta fall nån TT-tok, fyllt på så pass med uppgifter att artikeln verkligen berättar någonting överhuvud taget.

2 kommentarer:

Anonym sa...

i detta fallet vill du ha reda på orsaken till överfallet på finasministern.Men det var inte av intresse att ta reda på bakgrunden till händelserna i Vännes.Det kanske är dags att ta av sig skygglapparna!

Lars G. Göransson sa...

Du har rätt Jag tar av mig skygglapparna. Nu ska vi se.

Hjälp! Jag ser en xenofob rasist!

Näe fy fan, dom där tar jag allt på mig igen!