Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

onsdag 17 juni 2009

Hmmm... Bra initiativ...


Läs artikel i SvD...

...tror jag.

Men jag har för mig att kondomerna inte uppfanns i år och att dom under dom senaste decennierna har funnits tillgängliga precis överallt - till och med som gratisutdelade mementon bland ungdomar.

Jag kan inte påminna mig att det har haft någon som helst effekt på t ex antalet aborter eller så.

Men delar man ut några hundra tusen kondomer så kanske man får bukt med klamydian?

Eller så blir det bara ännu ett uppblåst ballongjippo som ingenvart leder.

Det är ju inget okänt faktum att det grasserar klamydia, gonnorr'e och HIV och att dessa sjukdomar har fått ett gott fotfäste i samhället.

Alla vet att dom kan drabbas. Alla vet hur dom ska skydda sig. Men...

Det är som med fyllekörning, cykling utan hjälm, nyblivna MC-kortsinnehavare med sprillans nya 160HK-bågar eller rengöring av laddade vapen - det farliga kan aldrig hända smarta, odödliga och välmenande lilla mej;

Jag är ju garanterat odödlig eftersom jag ännu inte ens har insett att jag kommer att dö och heller inte insett att det för mig personligen kan vara en jävligt besvärlig process - vilket ju inte spelar någon roll eftersom det inte kommer att inträffa eftersom jag är odödlig!!

Jag tror att det bara är att konstatera; Ska man absolut hålla på och ha sig en hel mänsklighet över hela jordklotet så blir det så att dom mest korkade åker dit först.

Det är ju vad hela den Darwinistiska läran handlar om.

Visst, det finns en massa undantag.

Men kom ihåg; Man kan leda en häst till vatten, men man kan inte tvinga fanskapet att dricka!

Hmmmm....

Slutsats?

Ahmenvaffaaaan...

Kondoma på bara, men vänta er inget resultat!

Inga kommentarer: