Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

torsdag 30 april 2009

Det finns det som är värre...

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2823111.svd


...och det borde USA:s regering inse. Jag är absolut och fullkomligt övertygad om att den fasansfulla obesitets-epidemi (*) som grasserar över hela USA leder till tusentals gånger flera dödsfall per år än vad Al Quaida kan åstadkomma med aldrig så många självmordsbombare!

Jag fattar inte ens varför Al Quaida bryr sig! Väntar dom i 50 år så har dödsfallsfrekvensen i hjärt-kärlrelaterade sjukdomar i USA stigit till såna höjder att nine-eleven ter sig som rena rama friskvården!

Hmmm... Ja, och Al Quaida (tro nu INTE att jag försvarar terrorism på något enda sätt!) gör ju inte särskilt mycket skada i USA - speciellt inte om man jämför med vad McDonalds, Burger King, Kentucky Fried Chicken och Denny's m. fl. ställer till med.

*(Öh, jag fattar nu att jag kanske ska tillägga att obesitet är liksom jättefetma!)

Inga kommentarer: