Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

lördag 2 maj 2009

Suck, jag känner mig velig...

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2826657.svd

http://www.dn.se/nyheter/politik/ris-och-ros-till-sahlin-och-lundby-wedin-1.856769

...för jag kan inte bestämma mig för om Mona Sahlin är genomfalsk eller jättedum eller om hon, åt vilken slutsats jag ändå lutar, är lite av bådadera!

Men där skiljer hon sig ju inte nämnvärt från kollegerna - så problemet är väl snarare att hon inte ens själv verkar tro på sina egna slagord och konstruerade klasskampsdängor som hon fått sig itutade av trötta partiteoretiker och utleda talskrivare.

Där är ju t ex Lars Ohly strået vassare, eftersom han åtminstone tror på vad han själv säger - vad man än tycker om just det!

Ska S komma tillbaka i politiken är nog ett utbyte av Sahlin ett absolut måste, för det är någonting svårdefinierat som skär sig när man ser och hör henne, något som gör att man förlorar förtroendet ganska omgående.

Ja, det känns som om den sämsta sortens bilnasare försöker kränga en överprisad skrothög till mig - och så kan vi ju inte ha det!

Inga kommentarer: