Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

torsdag 28 maj 2009

Silkesvantar och stretch...




http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2968837.svd


...från "reportrarnas" sida, när det kunde ha varit silkessnöre och grått papper.

Jag undrar varför den här artikelserien "Korseld" har tillkommit, eftersom det är något av det snällaste, mjällaste, mjäkigaste och tråkigaste jag någonsin sett.

Jag börjar tro att politikerna själva får skriva frågorna i förväg och att utfrågarna medvetet hållits isolerade från alla nyheter inom all svensk samhällsdebatt sedan fyra-fem år tillbaka.

Penicillinförskrivningar? Ja, det var allt "journalisterna" kom på att fråga om. Filippa Reinfelt vet väl inte ett skit om det, så varför ens fråga henne?

Jag trodde hon tillhörde det moderata samlingspartiet eller vad fan det heter nu för tiden.

Hmmm...

Visst, det handlade om väljarnas frågor.

Men om denna redogörelse är ärlig och en sann och någorlunda fullständig redogörelse för vilka frågor läsarna ställde till Filippa, så skulle jag vilja be om tillåtelse att betrakta Svenska Dagbladets läsares medvetande såsom varande på en nivå, inte strax, utan långt, under koma!

Dags för sannolikhetsanalys. Nej, jag tror inte läsarna är så korkade, så intellektuellt flacka och så vanvettigt ointresserade!

Fungerade verkligen Internet och telenätet under den här sessionen? Eller är alltsammans ett falsarium?

Det finns många olika definitioner av fattigdom. Avseende intellektuell fattigdom så har vi nu fått en ny dylik. Den här "artikeln" har just gett denna fattigdom ett ansikte!

Inga kommentarer: