Anpassad sökning

När tror du en politiker senast fattade vad han/hon hade fattat för beslut?

fredag 29 maj 2009

Jag hoppas innerligen...





http://www.dn.se/nyheter/politik/tatt-mellan-blocken-infor-valet-nasta-ar-1.879024


http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2971783.svd

...att Piratpartiet beslutar sig för att delta också i riksdagsvalet nästa år, och inte bara nu i valet till EU-parlamentet.

Piratpartiet har ju redan skakat om de etablerade folkförrädarna i riksdagen, de som nu börjar darra på manschetterna och i elfte timmen börjat hyckelsvamla om vikten av personlig integritet.

Men den bluffen går knappast de väljare, som nu ser Piratpartiet som ett alternativ, på.

Därför är det glädjande att Piratpartiet börjar uppvisa en positiv trend också när det gäller riksdagsvalet.

Det ökar sannolikheten för att partiet ställer upp i riksdagsvalet och blir ett alternativ även där, så att vi förhoppningsvis kan få se ett eller annat av de osjälvständiga, tanketomma och kontrollälskande lydhjonen därinne, förpassas ur riksdagen och in i glömskan.

Se även; http://www.dn.se/fordjupning/europa2009/piratpartiet-far-tva-mandat-i-ny-matning-1.879371

http://www.svd.se/nyheter/politik/euvalet2009/artikel_2978759.svd

11 kommentarer:

Erik sa...

PP påstår att deras viktigaste frågor är integritet och fri kultur. Det är inte sant. Deras högsta prioritering är fortsatt massinvandring.

Länk

Lars G. Göransson sa...

Jaha ja.

Anonym sa...

Bra skrivet Lars G. Läste häromdan om 2 Eu-moderater och 2 eu-sossar som efter att ha stött IPRED i Eu- harklade sig och sa.. vi insåg inte vidden.. Nähä. Påminner om bonnpigan som blev gravid.. Hon hade heller ingen aning om hur det gått till... Politiker som här inte fattar/vill stå för vad dom röstat fram är ryggradslösa hycklare som inte har i eu att göra - som våra representanter. Ge dom respass genom att rösta på Piratpartiet. Och se till att stryka dessa IPRED/skivbolagskramare från valsedeln vid nästa riksdagsval.

Molin sa...

Till Erik Hellsborn.

Jag hoppas att PP verkligen kommer att hålla kvar vid att aldrig ta ställning för SD.

"... också vara ett parti som jobbar mot nationalism, nationellt självbestämmande, reglerad invandring och antiislamism."

Antiislamism? Jobbar verkligen SD för antiislamism? Störtlöjligt, inget fel på islam som religion. Tyvärr finns det några som misstolkar Koranen för att ge stöd åt terrordåd, men det finns ju andra som startar krig för olja...

Erik sa...

Lästips för dig, Molin.

Islam ej “kapat” – stöds av vanliga muslimer

Lars G. Göransson sa...

Erik Hellsborn:

Du har sagt vad du har att säga.

Du har rätt att tycka vad du vill, och du har rätt att uttrycka åsikterna, men jag vill be dig, och dina gelikar, att vara så pass hygglo att du/ni inte förvandlar min blogg till nåt slags tummelplats för små sketna och pyttepittade nazisvin, islamofober, rasistnissar och hatmånglare i största allmänhet.

Du är till 100 procent förutsägbar och det leder till att du blir tråkig efter en mycket kort tid, och detta faktum har en, för dina och dina gelikars stupiditeter, negativ inverkan.

Du har nog läst för mycket Hitler och för lite Goebbels.

Pys nu iväg och utbred dig i "Svart Kamp", "Die Juden Fernichtet sein Muss", "Ich habe mich ein Superstrohmlinienförmiges Auto gekauft", "Mussolini Var Snyggast", "Quisling Hade rätt!", "Göring var ändå gift med en svenska!" och kanske framförallt den fantastiska skriften, "God Gave Embarrassing Idiots the Ability To speak, So Other Humans Could Detect Them Immediately And Then Try To Change The Subject Of Conversation As Soon As The πίθηκoς(Apa på grekiska)started to scratch it's ass and forgot all about everything." författad av den oedipusianskt besläktade greken Muddafuckah ur vilkens övriga arbeten jag skulle vilja citera följande; "Den som är är dum är normal. Den som är ändå dummare är ändå dummare. Den som är dummast är dubbelt så dum som som mannen som hatar Spartacus lika mycket som Spartacus hatar honom!"

"Men dummast av alla är de som fötts i helvetet och aldrig orkat ta sig därur!!

DET är vad jag kallar litteratur det!

Hmmm... Eller i alla fall tur, om jag kommer undan med det!

Erik sa...

Om du skriver om PP får du också förvänta dig kommentarer om PP, inte sant?

Sedan tror jag det blir trevligare för alla om vi skippar de fula orden och andra oförskämdheter. Vuxna människor ska väl klara av att diskutera saker och ting på ett civiliserat sätt?

Lars G. Göransson sa...

Äh, jag orkar inte!

Nu ska jag krypa in och sova under en sten nånstans. Jag har hört att det finns en tillfälligt ledig plats där.

Anonym sa...

Om Piratpartiet är ett parti som "... också vara ett parti som jobbar mot nationalism, nationellt självbestämmande, reglerad invandring och antiislamism." så vill jag rösta TVÅ gånger!

Jag tycker det är oerhört trevligt att se att klyftan mellan Sverigedemokraterna och Piratpartiet är så tydlig.

Det gör mig ännu säkrare på att Piratpartiet är det enda vettiga alternativet i det här valet och i valet 2010.

Anonym sa...

Jag tycker att du borde stanna ett bra tag under den där stenen, och fundera på ditt totala förakt för andra människors åsikter.Mycket av vad du skriver sympatiserar jag helt och hållet med om Men det skulle inte skada med lite ödmjukhet och respekt för andra människors åsikter.Jag tackar Gud för även om jag inte är troende att en person med din som du tror "fullkomlighet" inte har någon större makt i samhället.

Lars G. Göransson sa...

Jaha, men jag kan väl inte rå för att jag är fullkomlig?